
NTU Exchange Program, Singapore day3

NTU留学

三日目が終わった。行きの飛行機で格安航空のAirAsia Xを利用して、その機内がやけに寒かったのが影響したのかどうも喉が痛い。(隣のおじさんとずうっとお喋りしていたのも一因かもしれない。彼はスマトラにいってからインド南部にいくらしい。IITとかの話題で盛り上がった)

昨日からなんか体調優れないな~と思っていたのだが、なるほどといった感じである。

Day3 just finished. When I came to Singapore, I used AirAsis X, one of the most popuilar LCC, and it was so cold in the plane. Therefore, I felt having a cold.

 

 

 

さて、そんなこんなで今日は一日中部屋で喉を休めながらゆっくりしていた。(ipadをずっといじっていた・・・笑)

ルームメイトのjoshが未だに部屋に帰ってこないのは・・・友達と遊んでいるのかな?ときどき寮から盛り上がっている声がする。

Because of having a cold, I took a rest at home with my ipad. By the way, my roommate Josh hasn't come back to our room. I expect he is playing with his friends bacause I hear someone enjoying in the dormitory.

 

ネットサーフィンをしていて思ったのは、僕達が羨むものってくだらないものだなあということ。Twitterでたまたまたどり着いた人が乃木坂46の斎藤飛鳥さんを強く推していて、調べてみると顔が日本人っぽくない。。。

さらにググると案の定日本とミャンマーのハーフだった。違う人種同士のハーフはかわいいという僕の持論、誰か証明してくれませんかね?(笑)

Through surfing, the idea came to my mind. That was "What we envy is insignificant."

The beautiful idle in Japan is actually half Japanese and half Burmese. (By the way, I definiately believe that all the girls, who are half one race and half the other, are really beautiful. Can anyone understand this theory?(haha) )

 

f:id:MOOClearn:20160804212639j:plain

話がそれたが、例えばタイなんかに行くと(日本人にとって)可愛い女の子はたくさんいるわけで。

Also, you can find many cute girls in Thailand...

f:id:MOOClearn:20160804211954j:plain

 

面倒なもんがない世界、つくりたいのお。

I wanna create the world without complex things like birthplace, race, and the parent.